Skip to content

L’Amazon català que pinta de verd el planeta amb cada comanda.

Bixoto ofereix als seus clients més de 250.000 productes des d'una visió de “e-commerce conscient”.

Article extret de Viaempresa.cat i creat per David Lombrana – Barcelona. 24 d'agost del 2023.

El pla B de l' e-commerce es diu Bixoto , una startup barcelonina que pretén revolucionar les compres a través d'Internet des del magatzem ubicat a Sabadell i que ofereix més de 250.000 productes als seus usuaris. Sota el lema Més que una startup , la plataforma pretén contribuir a un món més sostenible , un repte igual de complex que necessari en haver-hi un 85% de compradors en línia a escala mundial. Segons dades de Statista , un 67% de la població mundial realitza una compra en línia al mes i un 25% hace una a la setmana.

"M'agrada més la paraula conscient que sostenible, perquè aquesta s'utilitza de forma molt vaga, generalment" apunta Pablo Regañas , cofundador de Bixoto, que explica a VIA Empresa que pretén canviar la manera com es duu a terme el comerç en línia avui dia, on els consumidors, acostumats als marketplaces , "no saben ni qui et ven el producte ni amb qui estàs tractant".

“Bixoto ofereix més de 250.000 productes als usuaris”

La plataforma de Bixoto dóna lloc a un espai organitzat i intuïtiu que facilita a l'usuari arribar a les diverses verticals de negoci que ofereix, entre les quals hi ha esport i lleure, salut i bellesa, informàtica, cosmètica o cuina, entre d'altres. "Disposem de diversos especialistes per a cada vertical, de manera que puguin explicar al client tots els productes i oferir una experiència personalitzada, com la que podries tenir a una botiga física", comenta Regañas.

Els inicis: un italià i una pedra per a pizza

L'origen del projecte es troba a l'octubre de 2020, quan Regañas, juntament amb Jean-Baptiste Choteau , llavors directors generals d'Oscar a Espanya i França respectivament, van decidir reunir la seva experiència per fundar una empresa franco-espanyola. "Hi havien coses que crèiem que podíem fer de manera diferent, i com coneixíem els proveïdors de transport, de producte i de mètodes de pagament, vam decidir fundar Bixoto", explica Regañas, que recorda la seva primera venda: una pedra per a pizza que, efectivament, la va comprar un italià.

“Bixoto preveu tancar el 2023 amb més de 50.000 comandes”

Des dels seus inicis Regañas va buscar ajuda per impulsar el projecte a la capital catalana, i va ser quan va aterrar a Barcelona Activa , que va assessorar l'empresari. Des de llavors, Bixoto no ha deixat de créixer i l'equip de vuit persones que actualment conforma la startup preveu tancar el 2023 amb més de 50.000 comandes. Regañas adverteix que “som petits, però no tan petits”.

Arbres per comandes

Bixoto col·labora amb Hundred Trees , una iniciativa que ajuda els comerços electrònics a informar els seus clients sobre l'impacte real dels seus productes ia compensar les emissions emeses. Aquesta compensació es materialitza amb la plantació d‟arbres en zones regulades, concretament a França. Regañas apunta que "no plantem qualsevol tipus d'arbre a qualsevol lloc", ja que suposaria dur a terme una pràctica de greenwashing força freqüent. "Hi ha gent que planta una olivera a Madagascar i després es desentén", afegeix.

Bixoto colabora con Hundred Trees

Bixoto col·labora amb Hundred Trees. Imatge: hundredtrees.com/ca

En aquest sentit, Hundred Trees elabora una anàlisi acurada de tots els productes, tenint en compte factors com la seva procedència i les seves dimensions, i amb aquest calcula el CO2 mitjà emès en la producció de cada producte a partir dels estàndards de la Unió Europea. "Aquest exercici també es fa amb el transport, amb totes les comandes fem un càlcul de cada producte i de la quantitat de CO2 que genera, i aleshores els arbres que plantem compensen aquest CO2 al llarg de tota la vida", explica el cofundador .

La fórmula per créixer: “Millorar vertical i vertical”

De moment, els productes de Bixoto només arriben als consumidors d'Espanya, però el moviment següent de la iniciativa serà obrir a França, això sí, sense deixar de posar del focus en el seu principal objectiu: "Millorar vertical a vertical". "Volem progressar tant en nombre i tipus de productes com en especialistes per vertical", assegura Regañas qui somia "convertir-se en líders del sector de l'e-commerce".

L'empresari afegeix que treballar en la tecnologia també és una de les prioritats de la plataforma i, en aquest sentit, el seu equip està desenvolupant una eina de reconeixement d'imatges a partir de la qual els consumidors puguin fer una fotografia a un objecte del seu entorn per accedir als productes més similars del catàleg de Bixoto. "La tecnologia ens permet, sent poca gent, fer moltes comandes, per aquest motiu la volem fer servir de la forma més intel·ligent possible". Regañas detalla que juntament amb el seu equip ha desenvolupat tecnologia pròpia de catàleg i logística per poder integrar tots els proveïdors i controlar l'estoc. "Creiem que ens dóna una diferenciació molt important".

En aquesta línia, el cofundador assegura que un dels principals aprenentatges de l'aventura que va decidir emprendre fa tres anys resideix precisament a la tecnologia. "L'automatització és clau per no sobrecarregar-se de recursos", assenyala. També destaca el repte que suposa engegar un projecte d'aquestes dimensions, tenint en compte que "al principi ningú vol treballar amb tu i tothom et diu que no a tot", i és per aquest motiu que considera que la il·lusió ha de ser el motor dun projecte que pretén contribuir a un món millor.

Back To Top