Skip to content

El factor diferencial de FeliciCat: els seus estudis de clima laboral personalitzats i propers als empleats.

Detectar els sentiments de totes les persones que formen part d'una organització ja ha passat a ser una prioritat per a qualsevol empresari/ària. Aquesta necessitat té poc a veure amb l'estadi de transformació digital de la companyia, el nombre d'empleats que tingui, la facturació, entre d'altres factors/indicadors de negoci.

Saber com es troben les persones, ser coneixedors de les necessitats (de qualsevol envergadura i cost), els seus interessos, els seus plans de futur, el sentiment de pertinença cap a l'empresa i el seu propòsit, així com dels seus hàbits associats al benestar nutricionals, físics. , emocionals, socials i econòmics) és una necessitat que ha de servir per treballar les estratègies d'atracció i de fidelització del talent.

Què implica desenvolupar un estudi de clima personalitzat?

Desenvolupar un estudi de clima laboral implica dissenyar una investigació que permeti extreure dades quantitatives i qualitatives, per posteriorment saber interpretar les dades i convertir-les en propostes de millores (prioritzades i valorades) amb dos propòsits:

  1. Satisfer les necessitats persones i departaments concrets.

  2. Avançar cap al compliment dels objectius de negoci de lempresa.

Per al disseny òptim de la investigació, hem de tenir en compte que s'ha de fer des d'un vessant estratègic i creatiu. Per què?

Perquè per a l'Institut Català de la Felicitat un estudi de clima laboral és un procés de seducció , ja que moltes vegades les empreses l'etiqueten com una iniciativa voluntària. Això implica que abans d'executar l'estudi cal fer una campanya interna per convèncer els empleats que reservin cita per a les entrevistes one to one, realitzades per un professional de feliciCat, especialitzat en gestió de persones i equips.

A continuació s'exposa un exemple de landing que es va realitzar a Gràfiques Vàries (empresa centenària i referent al món de la impremta situada a Sant Sadurní d'Anoia) per aconseguir inscripcions per al seu estudi de clima laboral.

Font imatge: graficasvarias.com

Les entrevistes one to one de feliciCat, que garanteixen aquesta proximitat, la calidesa i la confiança que necessita l'empleat per sentir-se lliure d'opinar i donar la seva versió sobre molts aspectes de l'empresa (en moltes de les preguntes que se li fan es garanteix el anonimat). Per aquest motiu, les preguntes d'aquesta entrevista s'han de validar prèviament amb el departament de Recursos Humans, fins i tot gerència, ja que per poder detectar els sentiments i extreure'n dades dels empleats cal conèixer molt bé l'historial de cadascuna de les persones que hi van a participar-hi.

Per què contractar un estudi de clima a feliciCat si ja disposo d‟un departament de Recursos Humans?

Són moltes les empreses que cada 2, 3 o 4 anys fan un estudi de clima ampli, organitzats pels departaments de recursos humans. És totalment lògic i comprensible que les persones especialitzades en People & Culture , (així com les responsables relacionades amb l'atracció i la fidelització de talent) s'encarreguin d'organitzar l'estudi de clima, d'inici a fi.

Però què passa? En un estudi de clima interessa que els empleats “s'obrin per complet”, i en moltes ocasions cal que es contracti a un tercer perquè les persones que treballen a l'organització no tinguin davant un/a company/a de treball, que segurament coneixen i/o han tractat amb ell/ella en major o menor mesura.

A feliciCat volem sumar i aportar “aire fresc”, actuant com un agent imparcial i que garanteix que amb les dades obtingudes farem tot el possible perquè gerència actuï en l'aplicació de millores (estem del seu costat).

A feliciCat remarquem als empleats que, si estem entrevistant-los, és perquè la seva empresa vol avançar cap al benestar organitzacional. L'empresa que ens contracten són les que volen arribar aprofundir en el coneixement de les persones que la representen, les que volen potenciar les relacions tant professionals com humanes. Si estem aquí és perquè gerència i el departament de persones aposta pel benestar a la feina i vol treballar-ho cada vegada de forma efectiva.

A continuació, us aportem la següent infografia en què es mostren les etapes del procés (roadmap) que es realitza (generalment amb el departament de recursos humans) abans de procedir a iniciar les entrevistes one to one.

Font de la infografia: feliciCat

T'ha agradat l'article? Si estàs interessat en un estudi de clima laboral personalitzat, pots contactar amb nosaltres a través del correu electrònic hola@felicicat.cat .

Per acabar, et convidem que t'uneixis a la comunitat feliciCat T'esperem!

Back To Top