Skip to content

Tendències 2021 en matèria de persones i gestió del talent humà

A feliciCat no només creem contingut per incrementar l'abast de la cultura de la felicitat i el benestar a la feina , sinó que també recomanem el treball de professionals referents a les seves especialitats i que gràcies a ells moltes empreses estan avançant cap al benestar organitzacional. L'article que presentem avui al bloc està escrit per Juanita Acevedo | Coach Experta en Marca Personal amb Valors , i també col·laboradora de feliciCat. Esperem que ho gaudiu tant com nosaltres 🙂


Sostinc i mantinc que una crisi com la que va passar el 2020 o com la que va haver-hi el 2008 a cap ens agrada, però que no hi ha res millor per fer que les coses canviïn, perquè evolucionem i perquè obrim els ulls. ¡Aquest és el valor d'una crisi!

Remesons com el viscut ens treuen de l'atardament i la rutina. I, si bé és cert que tots hem patit, d'una manera o altra, les conseqüències de la pandèmia certa és que tot depèn del punt de vista que es vaig mirar i de la capacitat d'adaptació que es tingui. Ben sabut és que enmig d'aquesta crisi els grans triomfadors són els negocis d'e-commerce i aquells visionaris que van pujar a l'onada de la transformació digital quan ningú no creia que fos necessari i ho estaven postergant per a un futur proper que va arribar sense avisar .

El món ha canviat, la societat ha canviat, les empreses han canviat, les persones hem canviat i mai res no tornarà a ser com abans perquè el que ha passat no s'esmena amb una vacuna. El que ha passat ha deixat una cicatriu profunda i inesborrable.

Ara bé, podem tractar que aquesta cicatriu no es vegi perquè no faci mal o mostrar-la amb orgull per honrar-la i recordar que el que va passar va ser el principi de la fi. Així és, del final d'una vida sense sentit en què anàvem corrent d'un lloc a l'altre sense saber per què, aguantàvem perquè no hi havia més remei, treballàvem per treballar, vivíem absents o estàvem amb algú.

Tants acomiadaments, ERTS, tancaments, divorcis, morts no poden ser en va. És hora de construir un món nou. És el moment que prenguem les regnes i elaborem un món fet a la nostra mida i no conformar-nos únicament amb encaixar en la vida que ens va tocar viure o amb la feina que ens va tocar acceptar perquè tenim unes obligacions per complir. És hora d'afrontar la vida amb nova ACTITUD i passar a l'ACCIÓ.

A continuació, et comparteixo algunes tendències en matèria de persones i algunes maneres d'abordar el nou canvi de paradigma mundial en matèria de gestió del talent.

1. Valorem-nos – Marca Personal: Mai abans havia estat tan important donar valor al nostre actiu més important, el nostre nom i cognom, la nostra reputació. És el moment de destacar entre els altres i de mostrar tot allò que som capaços de fer. És hora de marcar la diferència des de l'essència amb coherència i de dir-li al món que existim perquè sàpiguen com som de valuosos.

2. Els nostres coneixements i experiència valen – Reinventa't: Ha arribat el moment de fer allò que realment ens apassiona, de deixar-nos emportar pel que ens mou per dins. És el moment de definir el nostre propòsit de vida i de transcendir amb el que fem en altres persones sense importar l'edat, l'origen, els estudis o la condició social. Tots vam venir a aquest món per impactar amb les nostres accions a la societat i per ser els protagonistes de la nostra vida.

3. El valor de les habilitats toves – Softskills: Ha quedat més que demostrat que quan es té creativitat, capacitat d'adaptació, resiliència, empatia i un desig ardent d'aconseguir alguna cosa podem menjar-nos el món. No és qüestió d'edat, títols, ni experiència, només és qüestió d'actitud i acció, qüestió de ser i fer, i en això la vida és la que atorga el títol. És hora de valorar el talent i deixar de tractar les persones com a recursos així com s'exposa al llibre els humans NO som cadires .

ebook-los-humanos-no-somos-sillas-768x699.png

4. El valor dels valors – Selecció per valors: Han quedat al descobert aquelles empreses que no actuen d'acord amb els seus valors més enllà de tenir-los exposats a una paret. A les empreses les fan les persones que hi treballen. Les empreses que seguiran endavant amb peu ferm seran aquelles que han estat coherents i sempre han integrat els valors dins de la seva cultura organitzacional, els seus processos de selecció, l'onboarding, la formació i el desenvolupament. Seran aquests col·laboradors compromesos des de l'inici els que apostaran per treure l'empresa i no saltaran per la borda.

5. El valor d'una carícia – Employer Branding: Quan enyorem el contacte quan ara no tenim la possibilitat de rebre ni tan sols una carícia. El més interessant és que la creativitat s'ha manifestat i continuarà donant pas a desenes d'accions d'endomàrqueting virtual destinades a potenciar l'acostament entre col·laboradors i la presència de l'empresa a la distància. Brindis, esmorzars, dinars, sopars, competències, presentacions, concursos, sorpreses, etc. múltiples esforços i demostracions virtuals d'afecte que les empreses hauran de mantenir i/o implementar per continuar amb la cohesió dels equips i conservar “visca la flama de l'amor” per la feina i l'empresa.

6. El valor de la transformació digital – Teletreball: El principal maldecap per a molts ha estat, a més del fet de treballar des de casa al costat dels nens mentre feien els seus deures; veure-les amb la deficient connexió a internet; amb la lentitud de l'ordinador de casa; amb un sistema d'informació, si n'hi ha, completament obsolet; amb problemes de seguretat de les dades i amb una jornada de treball sense fi.

Per això mateix, noves normatives i protocols han de sorgir per ser implementades i facilitar una modalitat de treball que, si bé al principi va ser una odissea, en passar dels dies es va convertir en una bona alternativa ideal per evitar tedioses hores de desplaçament, estalviar diners en roba, accessoris, maquillatge i complements, descansar millor, compartir més temps amb la família, evitar el menjar diari de restaurants i el taper a l'oficina i salvaguardar la nostra salut.

Teletreballar es convertirà en una opció que es potenciarà perquè les empreses podran reduir costos fixos despai per augmentar la inversió en noves tecnologies que facilitin laccés a la informació i augmentin la productivitat.

7. Nous valors – Introspecció: El temps del confinament i la inactivitat ens han posat a pensar, a donar mil voltes al capdavant per redescobrir-nos i comprendre que és el moment de reconèixer-nos. I en aquest procés hem descobert allò que realment valorem i allò que no.

  • Veurem com moltes persones han començat a agafar les regnes de la seva vida perquè ara valoren la llibertat i comencen a emprendre.

  • Com d'altres s'han adonat que el més important és la salut i canviaran el seu estil de vida.

  • Aquelles que valoren l' amistat i s'adonen dels qui estan al seu costat de debò faran una exhaustiva neteja a la llista de contactes.

  • Els qui valorin la seguretat s'aferraran a la feina i buscaran donar el millor d'ells mateixos deixant les queixes de banda.

  • Els que valoren la família reafirmaran el seu amor i quedarà palès que cap dels seus membres és etern i que per això s'ha de dir “t'estimo” mentre hi hagi oportunitat.

Seran aquelles persones que valoren el canvi, que es reconeguin flexibles, adaptables, entusiastes, creatives, empàtiques, perseverants i resilients, les crides a destacar, a aprofitar totes les oportunitats enmig de la crisi, a ser font d'inspiració per a tots els altres ia jugar un paper actiu a la societat.

8. El valor del coneixement – Formació: Si hem de prendre consciència d'alguna cosa és que en estar immersos en la rutina passem per alt actualitzar-nos en molts temes que avui estan a l'ordre del dia i dels quals no en tenim la menor idea, potser perquè pensàvem que les coses seguirien sempre igual i que aquest coneixement mai no caldria adquirir-lo.

En veure'ns advocats a reinventar-nos, a assumir nous rols oa bregar amb les noves tecnologies de la informació, la comunicació i els mitjans socials, ens adonem que un reciclatge és imminent si volem ser competitius, mantenir el nostre lloc de treball, optar a un de nou o estar a l'alçada de les noves generacions que arrasen en matèria tecnològica.

Més enllà d'adquirir nous coneixements (hard), ens hem adonat que són les competències toves (soft) les que hem de cultivar juntament amb la importància de treballar la nostra marca personal de forma estratègica i no merament des del postureig a les xarxes socials. L'enfortiment de la marca personal unida a la identificació de valors, al desenvolupament de competències toves ia l'obtenció de nous coneixements en altres àrees (hard) ens permetrà competir en un mercat laboral cada cop més reduït i competit on guanyarà qui sàpiga marcar la diferència. Per això mateix, avui més que sempre, la millor inversió que es pot fer és en formació continuada ia mida .

Back To Top