Skip to content

Incrementa la creativitat i la productivitat a l’oficina gràcies al Living Office

Article escrit per Elisabeth Campà , responsable de Living Office de feliciCat

“Tot és disseny, i la qualitat del disseny afecta la qualitat de les nostres vides” – Norman Foster.

Comencem la reflexió d’avui amb aquesta frase del Sr. Foster, reconegut arquitecte britànic, perquè encaixa a la perfecció amb la temàtica que avui tractem al bloc de feliciCat (Institut Català de la Felicitat), concretament amb l’àmbit del nostre entorn a la nostra oficina, el Living Office .

Tant a gran escala, passant per grans empreses, com a petita escala, autònoms que treballen des de casa, lespai on treballem és clau per incrementar la nostra creativitat i productivitat. Segons un estudi publicat per l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), es revela que cada persona passa a l’oficina aproximadament 288 dies per any, cosa que representa 2.592 hores, és a dir, el 79% dels dies de l’any els passem treballant . Per tant, sentir-nos bé al nostre espai de treball és un dret necessari. I no només a nivell estètic, sinó perquè treballar a una oficina que ens inspiri és la clau per a la motivació del personal.

Una bona distribució de lespai, una correcta il·luminació i decoració, augmenta la productivitat, leficiència, i per tant, la rendibilitat de lobjectiu de lempresa o negoci. Els beneficis són clars:

· Augmenta la motivació i la productivitat dels treballadors/es:

Un bon ús de l’espai adaptat a les necessitats de cada empresa, la llum natural adequada, il·luminació òptima, una correcta aplicació dels colors i les formes, temperatura, comoditat… Living Office en essència.

Tots i totes sabem que és molt més motivador arribar a una oficina on cadascun d’aquests detalls estigui cuidat, la predisposició per treballar i fer equip ve gairebé donada de manera natural, mentre que si aquest espai és contrari a tots els punts comentats anteriorment. l’actitud inicial canvia completament convertint-se en apatia, desmotivació, desil·lusió… el llistat de sentiments i emocions negatives es fa interminable fins que a poc a poc, l’únic que s’aconseguirà amb aquest entorn serà la fugida del talent i mal ambient de treball , i com a únic resultat s’obtindrà la pèrdua de temps i de diners per part de l’empresa.

· Fomenta lincrement de la comunicació entre equips de treball.

La distribució òptima d’un espai de treball genera de manera immediata espais de diàleg. Els “culpables” d’aquesta reacció als treballadors i treballadores són nombrosos. Des de l’equipament que es compra per vestir cada espai, passant per l’ús d’elements decoratius que reforcen la comoditat de les persones que treballen a l’oficina, ja sigui a l’hora de fer tasques productives com en moments de break.

· Millora la imatge de marca

Qualsevol projecte d’interiorisme i decoració orientat a l’empresa, SEMPRE ha de tenir com a objectiu reforçar el sentiment de pertinença a la marca per part dels treballadors i de qualsevol visitant que visiti l’oficina. Amb Living Office busquem reforçar la presència dels valors corporatius de la marca en qualsevol detall… i no necessàriament estem parlant d'”inundar” els espais de l’imagotip de l’empresa així com dels seus colors corporatius. Cal ser sinuosos a l’hora d’integrar detalls corporatius als espais, ja que l’efectivitat pot ser fins i tot la mateixa. Cal estudiar i fer que aquests “recordatoris identitaris de l’empresa” no afectin les funcions pel qual han estat dissenyats i distribuïts els espais.

A continuació, es mostra una infografia on es llisten els tres pilars del Living Office. A feliciCat (Institut Català de la Felicitat) podem fer que la teva oficina sigui el lloc on els treballadors i les treballadores se sentin a gust treballant i s’identifiquin amb el projecte empresarial pel qual s’esforcen dia rere dia.

Living-Office-Infografia-CAST.png
Back To Top